De A van Alkmaar – een nieuw logo voor onze prachtstad

Een bijzonder moment: een nieuw logo en eigentijdse huisstijl voor Alkmaar Prachtstad! De nieuwe huisstijl weerspiegelt de trots op een gemeente die niet alleen rijk is aan historie, maar ook vooruitstrevend werkt aan een duurzame toekomst.

Het logo van Alkmaar benadrukt de ‘A’ van Alkmaar en is ontstaan uit de iconische toren, die verwijst naar het eerste kasteel van de stad, Torenburgh. Door de ‘A’ tussen aanhalingstekens te plaatsen, wordt het logo als het ware een visueel keurmerk waarmee alles wat Alkmaar in zich heeft, wordt benadrukt: “dit heeft de A-status, dit is Alkmaar!” Dit logo brengt verleden en toekomst samen: het staat voor een innovatieve blik vooruit, geworteld in trots en traditie. Een herkenbaar symbool dat richting geeft aan alles wat goed is voor Alkmaar – nu en in de toekomst.
Het nieuwe logo maakt deel uit van de vernieuwde huisstijl van Alkmaar Prachtstad, geïnitieerd door Hart van Noord-Holland & partners (HvNH&p). Maar het logo is niet alleen voor Alkmaar Prachtstad, maar voor iedereen! In samenwerking met het Alkmaarse bureau Rebrandt® en een lokaal brandteam is een breed gedragen visuele identiteit ontwikkeld die Alkmaar op een podium zet. Zodat we samen werken aan het versterken van het imago van Alkmaar.
Op 31 maart gaat de vernieuwde website live! Ook het magazine, de banieren, billboards en overige citydressing worden vanaf dan in een nieuw jasje gestoken. Kortom, op zowel online als offline vlak wordt iedereen op een frisse manier verwelkomd in Alkmaar.